Motor DFG /DEJ 2,0 TDI je radový štvorvalcový prepĺňaný vznetový motor s objemom 1968 cm³. Je vyrobený spoločnosťou Volkswagen Group a používa sa v rôznych modeloch automobilov, vrátane Škody Octavia, Superbu a Kodiaqu.
Motor má priamy vstrek paliva a turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Dosahuje maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 4000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 340 Nm pri 1750 otáčkach za minútu. Motor je spĺňa emisnú normu Euro 6.
Motor je vybavený systémom Start-Stop, ktorý vypína motor počas státia, napríklad na semafore. To šetrí palivo a znižuje emisie.
Motor DFG 2,0 TDI je považovaný za spoľahlivý a úsporný. V priemere spotrebuje približne 5,5 litra nafty na 100 kilometrov.
Technická špecifikácia:
- Zdvihový objem: 1968 cm³
- Vŕtanie x zdvih: 81,0 x 95,5 mm
- Kompresný pomer: 16,5:1
- Výkon: 103-140 kW (140-190 koní)
- Krútiaci moment: 320-400 Nm
- Preplňovanie: Turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek (VGT)
- Vstrekovanie paliva: Common rail
- Emisná norma: Euro 5 a Euro 6
- Spotreba paliva: 4,5-5,5 l/100 km (kombinovaná)
Auta, v ktorých sa používa:
- Škoda Octavia III (2013-2020)
- Škoda Superb III (2015-súčasnosť)
- Škoda Kodiaq (2016-súčasnosť)
- Volkswagen Golf VII (2012-2020)
- Volkswagen Passat B8 (2015-2022)
- Volkswagen Tiguan II (2016-súčasnosť)
- Volkswagen Arteon (2017-súčasnosť)
- Volkswagen Sharan (2015-súčasnosť)
- Volkswagen Touran (2015-súčasnosť)
Motor DFG 2,0 TDI je jedným z najpopulárnejších vznetových motorov na svete. Je to spoľahlivý a úsporný motor, ktorý poskytuje dobrý výkon.